Aquesta setmana
d'activitats complementàries, hem tingut el plaer de poder assistir a
l'activitat de formació literària que es va realitzar el passat 27 d 'abril a
l'exterior de la Facultat de Magisteri. L'activitat consistia en una gimcana,
on anàvem realitzant diverses proves que havien d'anar superant-se per arribar
a reunir les peces d'un puzle.
La primera prova que
vàrem treballar va ser el poema-objecte, era una activitat prou productiva, ja
que serveix per a assabentar als alumnes d'aquest concepte i al mateix temps
fomenta la imaginació. La segona activitat va ser la del cal·ligrama, a l'igual
que la primera estava molt bé pensada per a introduir aquest concepte. La
tercera va ser molt divertida, ja que havíem d'entonar un poema que tractava
sobre aliments amb fúria iracunda, va ser divertidíssim i serveix per a tractar
les diferents emocions. La següent, tractava sobre la rima, em va
semblar productiva, ja que tenies unes paraules determinades i amb elles calia
fer el poema, una vegada més amb aquesta activitat calia esprémer-se el cap i
amb imaginació construir un poema que finalment va ser molt graciós. I l'última
prova, consistia a pintar una frase bonica a un mural, açò em va agradar molt
perquè serveix per a motivar a altres alumnes de la facultat, a més de
descriure la nostra futura professió.
En cada prova s'introduïa un concepte
relacionat amb l'educació literària com el poema, el poema-objecte, el
cal·ligrama, l'entonació de poemes o la construcció de frases que rimen.
Estiguérem tota l'estona treballant en grups, la qual cosa em sembla
interessant per a així poder treballar tots aquests conceptes al mateix temps
que t'ho passes bé. Pel que fa a l’utilitat didáctica, em va pareixer una
activitat molt interessant a la vegada que divertida i que perfectament es pot
realitzar en diversos cursos adaptant-la al nivell de l'alumnat. És una bona proposta que podem arribar a
utilitzar com a futurs i futures mestres. A més a més també potència la
imaginació i la creativitat dels xiquets i xiquetes, ja que han d'esprémer la
ment per poder construir les diferents poesies, frases o cal·ligrames, també
potencia el pensament crític, la tolerància i el respecte mutu amb la resta de
companyers, i pel últim ajuda a enriquir el vocabulari, tots aquestos punts em semblen essenciala en
la nostra futura docància i sobre tot per a una bona educació literária.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada