dimecres, 18 de maig del 2016

Reflexió sobre la SAC: "Gimcana poètica"



Aquesta setmana d'activitats complementàries, hem tingut el plaer de poder assistir a l'activitat de formació literària que es va realitzar el passat 27 d 'abril a l'exterior de la Facultat de Magisteri. L'activitat consistia en una gimcana, on anàvem realitzant diverses proves que havien d'anar superant-se per arribar a reunir les peces d'un puzle.

La primera prova que vàrem treballar va ser el poema-objecte, era una activitat prou productiva, ja que serveix per a assabentar als alumnes d'aquest concepte i al mateix temps fomenta la imaginació. La segona activitat va ser la del cal·ligrama, a l'igual que la primera estava molt bé pensada per a introduir aquest concepte. La tercera va ser molt divertida, ja que havíem d'entonar un poema que tractava sobre aliments amb fúria iracunda, va ser divertidíssim i serveix per a tractar les diferents emocions. La següent, tractava sobre la rima, em va semblar productiva, ja que tenies unes paraules determinades i amb elles calia fer el poema, una vegada més amb aquesta activitat calia esprémer-se el cap i amb imaginació construir un poema que finalment va ser molt graciós. I l'última prova, consistia a pintar una frase bonica a un mural, açò em va agradar molt perquè serveix per a motivar a altres alumnes de la facultat, a més de descriure la nostra futura professió.

En cada prova s'introduïa un concepte relacionat amb l'educació literària com el poema, el poema-objecte, el cal·ligrama, l'entonació de poemes o la construcció de frases que rimen. Estiguérem tota l'estona treballant en grups, la qual cosa em sembla interessant per a així poder treballar tots aquests conceptes al mateix temps que t'ho passes bé. Pel que fa a l’utilitat didáctica, em va pareixer una activitat molt interessant a la vegada que divertida i que perfectament es pot realitzar en diversos cursos adaptant-la al nivell de l'alumnat. És una bona proposta que podem arribar a utilitzar com a futurs i futures mestres. A més a més també potència la imaginació i la creativitat dels xiquets i xiquetes, ja que han d'esprémer la ment per poder construir les diferents poesies, frases o cal·ligrames, també potencia el pensament crític, la tolerància i el respecte mutu amb la resta de companyers, i pel últim ajuda a enriquir el vocabulari,  tots aquestos punts em semblen essenciala en la nostra futura docància i sobre tot per a una bona educació literária.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada