A dia 27 d’abril ens trobàvem a la
Setmana d’Activitats Complementàries, les quals estan concebudes com a períodes
acadèmics on es poden realitzar activitats que no són freqüents en les sessions habituals. A l’assignatura de Formació
Literària varem fer una activitat anomenada “Gimcana poètica”. Una gimcana
poètica és un joc de pistes al voltant de la poesia i la professora va preparar
unes proves que, per grups de sis o set persones, teníem que superar-les. Hi
havia un total de cinc sobres i en tots hi havia una explicació de les
activitats i una definició d’un terme literari que feia referència a la prova.
Aquesta "Gimcana poètica" era una manera d'aprendre conceptes literaris amb una mescla
de dinamisme que feia que tots ens esforçarem i ens ho passarem bé.
La
primera activitat consistia en realitzar un cal·ligrama i una volta acabat varem continuar
obrint els altres sobres per tal de superar les proves restants com son: interpretar
amb el sentiment que ens tocava un poema i gravar-nos per ensenyar-se’l, fer
una cartolina amb frases que rimaren i ens sentirem identificats, col·locar
paraules que rimaren amb les que la professora havia col·locat en una corda i
una volta acabat això inventar-nos un poema amb les paraules que havíem seleccionat, entre altres. L’activitat que més em va agradar fou l’última ja
que teníem que escriure en dos cartolines frases que identificaren a un bon
professor i com pensàvem que deurien de ser per fer un treball excepcional.
Aquesta gimcana fou molt entretinguda i tenia diferents utilitats: a més d’aprendre conceptes teòrics relacionats amb l’educació literària i poètica també es varen fomentar reflexions amb la labor docent, com seria un bon professor i com serem nosaltres en un futur i també la conversa entre companys amb els que no havíem parlat pràcticament i, principalment, la cooperació els uns amb els altres.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada