Del 25 al 30 d’abril es va celebrar a la facultat de Magisteri la setmana
complementaria. Eixe mateix dimecres la professora Nuria Olmos va realitzar una
gimcana poètica amb l’alumnat de segons.
Per començar, va distribuir a tot l’alumnat en grups amb el mateix nombre
de participants per a realitzar les diferents proves. Hi havia un total de 5
proves a realitzar, la primera consistia en escriure un poema d’una manera
diferent, hi havia que escriure’l però a
la vegada el mateix poema havia de representar un dibuix i el dibuix
representat havia de tindre una relació simbòlica amb el contingut del poema.
Un exemple seria escriure un vers sobre la llar i dibuixar una casa.
Per al segon repte, Nuria ens havia deixat uns papers colgats d’una corda,
en ells hi havia escrit paraules, aleshores havíem de fer ritmes amb la mateixa
terminació que la dita paraula. A continuació, en la tercera prova introduíem les TICS, aquesta consistia en recitar cada membre del grup un part del
poema mentre era gravat pels companys.
La quarta consistia en agafar dos versos i rimar-los, després escriure’ls
en un gran paper en tempera i exposar-los a la paret.
Per a finalitzar, partíem d’un objecte simbòlic per a crear un vers poètic.
Aquesta activitat m’ha semblat molt útil, ja que el dia de demà es pot
adaptar per a qualsevol tipus de edat i per lo tant, es pot realitzar en tots
els cicles de primària. Em sembla una idea molt original de treballar la poesia
(encara que també es podria utilitzar per a qualsevol altre gènere).
Crec que l’alumnat es sentirà molt participatiu ( ja que fa que tots
participen per igual), també és una molt bona manera de sentir-se integrat dins
d’un grup i per tant de treballar l’afectivitat.
Voldria destacar l’activitat tres, ja que en ella s’utilitza un material cuna com és el mòbil o una càmera de video que a dia de hui està molt utilitzat per tot l’alumnat, a més aprèn a utilitzar-ho
ràpidament, per lo tant aquesta prova en especial els pot motivar molt.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada